torsdag 16 mars 2017

Nytt sjukhus, ny insamling

Hej och välkommen!

Känns som ett bra sätt att inleda denna bloggs första inlägg. En blogg där jag kommer visa hur fantastiska människor syr otroligt fina kläder åt bebisar vara första tid i livet kanske lite tuff på ett eller annat sätt. Insamlingen här i Gällivare är helt nystartad och därför är även jag helt ny som insamlingsansvarig. Jag jobbar själv på barnavdelningen i Gällivare, den nordligaste barnavdelningen i Sverige med det till ytan största upptagningsområdet (tror jag i alla fall). Hos oss tar vi emot barn födda från vecka 32, om de föds tidigare är det Sunderbyn eller Umeå som gäller (där det också finns insamlingar). Att inte riktigt få den start i livet man hade tänkt sig är ofta påfrestande både för barnet och familjen. Därför kan något positivt i form av ett litet kit kläder i en storlek som man inte ens tänkt en tanke om att behöva köpa lysa upp tillvaron.

Eftersom detta är helt nytt fö mig så vet jag ännu inte riktigt vilket behov som finns men har redan börjat ta emot kläder och planerad första inlämning är under vecka 15. Men om jag får in ett gäng paket så blir det eventuellt tidigare. Jag själv har fortfarande inte riktigt kunnat smälta denna fantastiska organisation och blev därför riktigt varm i hjärtat då första paketet landade i brevlådan i veckan. Fantastiskt fina kläder från Lilian Lundgren som nu är tvättade och bara ska packas! Stort tack!

Återkommer framöver, men bjuder på bilder på de alla första kläderna till insamlingen i Gällivare! 

✂ Lilian Lundgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar