lördag 15 april 2017

Premiärinlämning!

Äntligen, som jag har sett fram emot detta (och mina kollegor också kan jag meddela). Idag har första inlämningen varit till barnavdelningen här i Gällivare och ärligt talat så kände jag mig passande nog lite som en påskhare när jag fick lämna ut det första paketet. Så roligt!


Jag kan som tidigare bara säga stort TACK till er som sytt till mig för att denna insamling ska kunna vara möjlig. För några veckor sen kände jag mig ganska nervös och var rätt att det kanske inte alls skulle bli några plagg och att lämna in nått enstaka kändes så fjantigt. Men som man brukar säga, många bäckar små (och endel stora) resulterade i drygt 30 paket som jag idag fick leverera till avdelningen. Har några paket hemma som också ska komma till avdelningen närmsta tiden men då mina innehållslappar tog slut (!) så hängde alla inte med denna gång. Eftersom jag har den fördelen att själv jobba på avdelningen så kommer jag fortsättningsvis lämna in lite då och då, då jag får något hemskickat helt enkelt samt eventuellt en lite mer ihopsamlad inlämning ibland. Så ni som vill sy till avdelningen, varsågoda det är bara att sy och skicka till mig så kommer det relativt snart att levereras till avdelningen och de barn och föräldrar som får sin första tid i livet här hos oss.


Jag har även kvar lite byxor och snuttisar som bara väntar på matchande tillbehör för att kunna lämnas in framöver!



 
✂ Åsa Palm
✂ Åsa Palm
✂ Sandra Lindström

Hela insamlingen, drygt 30 paket och några änglapaket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar